Frequently Asked Questions
BESTELLEN & BEZORGEN
Hieronder vind je de antwoorden op vragen die veel gesteld worden door onze klanten. Je kunt dus het beste eerst kijken of het antwoord dat je zoekt hier tussen staat. Als je vraag er alsnog niet tussen staat kan je ons altijd mailen en/of Bellen, we helpen je uiteraard graag verder!
Kan ik een bezorgdatum kiezen?
Het is helaas niet mogelijk om een bezorgdatum te kiezen maar indien de bestelling voor 16:00 op een werkdag wordt geplaatst, wordt hij dezelfde dag verzonden. Op die manier is de levering wel enigszins te plannen.
Op welke manier kan ik betalen?
Je kunt veilig en snel betalen via Ideal, Creditcard, Klarna (achteraf betalen) en Paypal
Verzendkosten
Verzendingen boven de €75is gratis. Voor bestellingen onder de €75 rekenen wij
Nederland - €4,95
België - €5,95
Duitsland - €5,95
Frankrijk - €8,95
Levertijd
Bestellingen die op werkdagen voor 23:5900 worden geplaatst worden dezelfde dag verzonden indien het product op voorraad is Levering binnen Nederland/België is vaak de volgende dag.
Duitsland: 2-4 werkdagen
Frankrijk: 2- 4 werkdagen
Er kan soms, ondanks beste inspanningen, soms wel vertraging optreden bij vervoerders. Hier hebben wij helaas geen invloed op.
Bezorging and track and trace
Zodra je bestelling het magazijn verlaat, sturen we je een e-mail met daarin een Track & Trace code waarmee je de status van de zending kunt volgen.
Pre-Order
Indien je een product hebt besteld die op pre-order staat met een langere levertijd én een product die wel op voorraad is worden deze gelijktijdig verzonden. Het wachten is in dit geval op het pre order product.
Meestal staat de actuele levertijd bij het product vermeld. Maar als je vragen hebt neem dan gerust contact met ons op.
ANNULEREN, RUILEN & RETOURNEREN
Kan ik mijn bestelling annuleren?
Indien de bestelling nog niet is verstuurd en je de verzendbevestiging nog niet hebt ontvangen kun je contact opnemen met de klantenservice om je order te annuleren. Zorg ervoor dat je jouw ordernummer paraat hebt, zo kunnen wij je nog sneller van dienst zijn.
Telefonisch bereikbaar van ma t/m vr van 09.00 tot 13.00 uur.
(+31) (0)23 202 7942 Of mail via support@growingconcepts.nl
Mag ik mijn bestelling retourneren?
Planten zijn levende producten en mogen daarom in principe niet geruild worden. Klopt de bestelling niet of is er iets mis? Dan doen wij ons best dit zo snel mogelijk op te lossen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice
Producten zonder levende planten kunnen uiteraard wel retour worden gestuurd binnen 14 dagen. Stuur onze klantenservice in dat geval een mail voor de retourlink.
Hoe stuur ik een artikel retour?
Neem contact op met onze klantenservice Wij zullen je een retourlink sturen zodat je het pakket kosteloos aan ons kunt retourneren.
Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik iets terugstuur?
Zodra een artikel in goede staat door ons retour is ontvangen zal het betaalde bedrag aan je worden terugbetaald. Wij werken samen met externe betaalbedrijven. Terugbetaling geschiedt meestal binnen één tot veertien dagen op de rekening waarmee jij je bestelling betaalde.
Wat kan ik doen als mijn product beschadigd is geleverd?
Ondanks onze beste inspanningen om het glas zo goed mogelijk te verpakken, kan het helaas wel eens voorkomen dat glaswerk onderweg stuk gaat en gebroken of beschadigd aankomt.
Neem in dat geval contact op met onze klantenservice, wij verzoeken een foto van de schade toe te voegen.
We zullen daarna zo snel mogelijk vervangend glaswerk opsturen.
Wij raden in dit geval ook aan de plant(en) alvast uit verpakking te halen, deze eventueel wat water te geven en op een lichte plaats in huis te bewaren.
Garantie
Hoe lang heb ik garantie op een artikel?
Growing Concepts staat volledig in voor de kwaliteit van haar producten. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie die inhoudt dat een product moet doen of is wat jij er als klant in alle redelijkheid van mag verwachten. Mocht je een klacht over een product hebben, dan willen wij dit natuurlijk met je oplossen. Neem hiervoor contact met ons op.
Wat valt er precies onder de garantie?
Het ordernummer dat je van ons per email hebt ontvangen geldt als garantiebewijs.
Mijn product vertoont gebreken. Kan ik het ruilen?
Alle producten van Growing Concepts worden met de grootste zorgvuldigheid gemaakt. Is er toch iets mis met het product? Neem dan contact op met onze klantenservice. Binnen twee tot vijf werkdagen na ontvangst van de klacht of vraag ontvang je een inhoudelijke reactie van ons. Als alles duidt op een slecht geproduceerd product dan kan je het op onze kosten retourneren en zullen wij een vervanging toesturen.